عصر تکنولوژی

ساخت وبلاگ

سامسونگ پی با Alibaba همکاری می کند

سامسونگ پی با Alibaba همکاری می کند.

سامسونگ با قسمت مالی وابسته به Alibaba برای پرداخت های موبایلی همکاری به عمل می آورد. به نطر می رسد که بزرگترین سازنده ی تلفن همراه جهان به دنبال گسترش حضور سامسونگ پی (Samsung Pay) در چین است.

Alipay، بزرگترین سرویس پردازشی پرداخت های شخص ثالث در چین است و دارای بیش از ۴۵۰ میلیون نفر در پایگاه کاربری خود می باشد. این همکاری به کاربران Alipay این امکان را می دهد که با استفاده از گوشی های سامسونگ خود برای پرداخت مربوط به کالاها و سرویس ها در بیش از ۶۰۰ هزار خرده فروش آنلاین در چین و ۶۰ هزار مکان در خارج از این کشور  اقدام نمایند.

سامسونگ، سرویس پرداخت موبایلی خود را در ماه مارس و با همکاری UnionPay؛ بزرگترین شبکه پرداختی چین، در این کشور راه اندازی کرد. Injong Rhee، رئیس تحقیق و توسعه سرویس های نرم افزاری در بخش موبایل سامسونگ می گوید:

“ما از اینکه برای گسترش سرویس سامسونگ پی در چین با Alipay کار می کنیم، هیجان زده هستیم. استقبال از سامسونگ پی از زمان راه اندازی آن تاکنون بسیار مثبت بوده و این سرویس در حال حاضر موفقیت های زیادی از نظر دسترسی و اتخاذ توسط مشتریان داشته است. ما می خواهیم در نهایت دسترسی به سامسونگ پی را در سراسر جهان برای همه ی مشترکان هموار سازیم به طوری که هرکس بتواند فرصت لذت بردن از سادگی، امنیت و راحتی این سرویس پرداخت موبایلی را داشته باشد.”

سامسونگ پی هم اکنون بر روی گوشی های گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۷ اج، گلکسی اس ۶ اج پلاس، گلکسی نوت ۵، گلکسی ای ۵، گلکسی ای ۷، گلکسی ای ۹ و گلکسی ای ۹ پرو در چین در دسترس است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 230 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:05

قیمت خرید یاهو کاهش یافت

گزارش ها نشان می دهند که این عضو با ارزش دات کام را می توان با قیمت ۲ تا ۳ میلیارد دلار، بسیار پایین تر از قیمت قبلی، خریداری کرد.

این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست که یاهو هم اکنون  به دنبال یک خریدار خوب است. کمپانی ها و افراد مختلف از جمله Daily Mail و US billion Warren Buffet به عنوان خریداران بالقوه ی این شرکت مطرح شده اند.

ورایزون هم یکی از داوطلبان فعلی است اما این اپراتور ارتباطات مستقر در ایالات متحده احتمالا تنها ۲ میلیارد تا ۳ میلیارد دلار برای خرید این کمپانی پرداخت کند البته اگر برای معامله به توافق برسند. با توجه به گزارش وال استریت ژورنال، افراد آشنا با موضوع می گویند که ارزیابی های قبلی که بین ۴ و ۸ میلیارد دلار بوده است، که هم اکنون رقم بعید و دور از انتظاری ست.

بعد از سخنرانی هایی که توسط مدیر اجرایی یاهو، ماریسا مایر (Marissa Mayer) در دفتر مرکزی این شرکت صورت گرفت، پتانسیل های بالقوه قیمت این کمپانی کاهش یافت.

هفته ی اول ژوئن آخرین مهلت برای دور اول مناقصه است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 217 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:05

آیا سامسونگ در ساخت گلکسی نوت 6 از LPDDR4 6GB DRAM استفاده خواهد کرد؟

در سال ۲۰۱۲ ورژن آمریکایی گوشی گلکسی اس ۳ دارای ۱ گیگابایت رم از نوع DRAM بود که در آن زمان میزان رم استانداردی برای گوشی ها به شمار می آمد. اما در همان سال ورژن ژاپنی این گوشی دارای ۲ گیگابایت رم بود که موضوع بسیار شگفت انگیزی محسوب می شد. حالا پس از گذشت تنها چند سال در حال گام نهادن به دنیای گوشی های هوشمند با ۶ گیگابایت رم هستیم. در همین راستا سامسونگ را می توان به عنوان یکی از پیشتازان  این امر تلقی کرد چرا که این شرکت به تازگی در مراسمی از چیپ LPDDR4 6 GB DRAM خود که بر مبنای فرآیند ۱۰nm تولید شده است رونمایی کرد. یکی از مزایای این چیپ جدید بهبود کارایی است که باعث افزایش عمر باتری دستگاه مورد استفاده می شود.

اگر شایعات و شنیده ها درست باشند گلکسی نوت ۶ یکی از اولین گوشی هایی خواهد بود که به این چیپ جدید مجهز خواهد بود. گفته می شود گلکسی نوت ۶ دارای صفحه نمایش ۵.۸ اینچی از نوع AMOLED و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ کواد اچ دی خواهد بود و باتری به کار گرفته شده در داخل این گوشی ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است.

معمولاً شرکت سامسونگ در ساخت سری گوشی های گلکسی نوت خود از آخرین و بروزترین سخت افزار و نرم افزار موجود استفاده می کند. استفاده از چیپ LPDDR4 6GB DRAM در داخل گوشی گلکسی نوت ۶ دقیقاً همان چیزی است که همگان از سامسونگ انتظار دارند و پیش بینی می شود که شاهد وقوع این امر باشیم.

گوشی گلکسی نوت ۵ در ماه آگوست سال گذشته عرضه شد. به نظر می رسد که تاریخ عرضه گلکسی نوت ۶ مشابه نوت ۵ باشد و با توجه فاصله باقی مانده تا این زمان انتظار می رود که شاهد درز شایعات و اخبار بسیاری در مورد این گوشی باشیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 207 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:05

تبلت جدید ایسوس با شماره مدل P027 در Geekbench رویت شد

پیش بینی می شود که سری گوشی زنفون ۳ ایسوس بین تاریخ ۳۱ می تا ۴ ژوئن در جریان برگزاری کامپیوتکس ۲۰۱۶ معرفی شود. طبق شنیده های گذشته احتمال می رود که گوشی زنفون ۳ شامل سه مدل مختلف با نام های ZenFone 3، ZenFone 3 Deluxe و Zenfone 3 Max  باشد. اما به غیر از زنفون ۳، شایعاتی در مورد عرضه دستگاه دیگری از این شرکت به گوشی می رسید که البته هیچ گونه اطلاعاتی از آن به بیرون درز نکرده بود. حالا گمانه زمانی ها حکایت از این دارند که این دستگاه جدید یک تبلت خواهد بود و در کنار سری زنفون ۳ معرفی خواهد شد. بنابراین باید منتظر عرضه تبلت جدید ایسوس باشیم.

به تازگی دستگاهی از ایسوس با شماره مدل “asus P027” در پایگاه داده Geekbench رویت شد. این دستگاه اندروید ۶ مارشمالو را اجرا خواهد کرد اما بر خلاف بسیاری از محصولات ایسوس از چیپ ست های کوالکام بهره نمی برد و به جای آن به چیپ ست MT8176 مدیاتک مجهز است و دارای پردانده ۸ هسته ای با فرکانس کاری ۱.۷۰ گیگا هرتز خواهد بود. این دستگاه در بخش تک هسته امتیاز ۱۷۵۳ و در چند هسته امتیاز ۵۶۰۵ را به ثبت رساند.

هر چند که ایسوس در حال کار کردن بر روی دستگاهی جدید و مجهز به چیپ ست مدیا تک است اما هنوز مشخص نیست که در کدام دسته بندی بازار قرار می گیرد. پیش بینی می شود که این دستگاه یک تبلت جدید است و نام آن احتمالاً می تواند ZenPad A و یا یک تبلت متعلق به خانواده زنفون ۳ باشد. از طرفی دیگر ابعاد و سایز صفحه نمایش این محصول مشخص نیست و این امکان وجود دارد که حتی یک گوشی هوشمند باشد. در هر صورت باید صبر کرد و دید که طی هفته های آینده چه اطلاعات دیگری در مورد دستگاه با شماره مدل asus P027 منتشر خواهد شد.

تبلت جدید ایسوس با شماره مدل P027 در Geekbench رویت شد

.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 232 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:58

اپلیکیشن Mathpix معادلات دشوار ریاضی را حل می کند

با اپلیکیشن Mathpix معادلات دشوار ریاضی را حل کنید.

ریاضی یکی از درس های شیرین  و در عین حال سخت برای اکثر افراد است. هم اکنون پیشرفت تکنولوژی تا جایی بوده است که معادلات ریاضی را توسط اپلیکیشن ها و ماشین حساب های مهندسی حل کنید بدون آنکه مجبور باشید روی آن مساله ی خاص فکر کنید. به لطف تکنولوژی تشخیص عکس، هم اکنون اپلیکیشنی به نام Mathpix توسعه یافته است که یک  اپلیکیشن آی او اس است و به شما این امکان را می دهد با دوربین گوشی خود به یک معادله ریاضی در یک مسئله اشاره کنید و آن را تنها در چند ثانیه برایتان حل می کند.

این رابط مانند هر اپلیکیشن دوربین استاندارد دیگر است: آن را بالای معادلات بگیرید و بکشید، سپس این اپلیکیشن آن را حل می کند و گرافی از پاسخ های آن را برای شما فراهم می کند. مفیدترین بخش مربوط به این اپلیکیشن، راهنمای گام به گامی است که روش های متعدد برای رسیدن به راه حل را برای هریک از آنها ارائه می دهد و بدین وسیله جنبه ی آموزشی هم دارد. این اپلیکیشن از تشخیص تصویر برای پردازش مسائل استفاده می کند و سرور آن برای حل مسائل سنگین و دشوار صدایی ایجاد می کند، بنابراین برای عمل به احتمال زیاد به اتصال به اینترنت هم نیاز دارد.

ایده ی Mathpix توسط یک دانشجوی دکتری استنفورد به نام Nico Jimenez داده شده است. از دیگر توسعه دهندگان این اپلیکیشن Lee و August Trollback هستند. در کل باید بگوییم که این اپلیکیشن فوق العاده است چراکه به عنوان اولین تشخیص دهنده بصری ست که دستخط مربوط به مسائل ریاضی را تشخیص می دهد و آن را حل می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 265 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:58

گزارش موسسه GfK از فروش گوشی های هوشمند در سه ماه نخست 2016

GfK بزرگترین موسسه تحقیقاتی بازار در کشور آلمان به شمار می آید. این موسسه به تازگی گزارش خود از میزان فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد. گفتنی است اعداد و ارقام موجود در این گزارش بر مبنای واحد های فروش POS بدست آمده.

مهم ترین نکته ای که در گزارش GfK به آن اشاره شده است اثر ۱۹ درصدی بازار چین بر رشد جهانی فروش گوشی هوشمند است. این در حالی است که بازار های غربی در حال نزدیک شدن به نقطه اشباع هستند.
در سه ماهه نخست سال جاری ۱۰۹.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در چین عرضه شده است. بعد از چین آمریکای شمالی با ۴۵.۴ میلیون و آفریقا و خاور میانه با ۴۲ میلیون در رده های بعدی قرار دارند. تولید کنندگان گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰ میلیون دستگاه در اروپای غربی به فروش رساندند. این در حالی است که در اروپای مرکزی و شرقی ۱۷.۵ میلیون و در آمریکای لاتین حدود ۲۴.۸ گوشی هوشمند به فروش رسیده است.

بیشترین رشد فروش متعلق به چین است که با ۱۹ درصد افزایش فروش در رده نخست قرار دارد. آفریقا و خاور میانه و آمریکای شمالی با ۵ درصد افزایش تقاضا در رده بعدی قرار دارند. کمترین میزان رشد فروش در این مدت به قاره اروپا با افزایش ۱ درصدی مربوط می شود. اما بیشترین تنزل نیز به آمریکای لاتین مربوط می شود که نسبت به سه ماهه نسخت سال ۲۰۱۵ حدود ۱۱ درصد کاهش فروش داشته است.

این موسسه همچنین پیش بینی خود از میزان فروش کلی در سال ۲۰۱۶ را ارائه کرده است. طبق پیش بینی صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ حدود ۴۱۱.۵ میلیون گوشی هوشمند در چین عرضه خواهد شد و این رقم برای مناطق آمریکای شمالی و خاور میانه به ترتیب ۱۹۷.۴ و ۱۸۲.۷ میلیون خواهد بود. Gfk اعتقاد دارد بیشترین رشد فروش در کشور های موسوم به   APAC (هند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام) رخ خواهد داد که رقم آن برابر ۱۴ درصد خواهد بود.

.

گزارش موسسه GfK از فروش گوشی های هوشمند در سه ماه نخست 2016 گزارش موسسه GfK از فروش گوشی های هوشمند در سه ماه نخست 2016 گزارش موسسه GfK از فروش گوشی های هوشمند در سه ماه نخست 2016

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 226 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:58

کنفرانس I/O 2016 گوگل

کنفرانس I/O 2016 گوگل هرگز به معرفی چند چیز شگفت انگیز خلاصه نمی شود که دستیابی به آن در دراز مدت اتفاق افتد، امسال نیز این کنفرانس تفاوتی با سال های گذشته ندارد. ساندار پیچای، طی یک سخنرانی دو ساعته ی پر انرژی، همه ی موارد بزرگی را که در حال حاضر در گوگل اتفاق می افتد، توضیح داد. در این کنفرانس موضوعات جدیدی از اندروید، یادگیری ماشین و چند مورد جدید دیگر معرفی شد که کمی بعد در سال جاری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

در اینجا چند مورد از بزرگترین مواردی را که در کنفرانس I/O 2016 گوگل به ارمغان آمد، بررسی می کنیم.

دستیار گوگل

دستیار گوگل

اولین چیزی که در کنفرانس I/O 2016 گوگل معرفی شد، دستیار جدید گوگل بود، این دستیاردو روش مکالمه با گوگل را به شما نشان می دهد. اولا اینکه دستیار گوگل متن سوالات شما را درک می کند و سپس باعث می شود در دنیای واقعی کار ها را آسان تر انجام دهید.

مفهوم، در جستجو همیشه برای رایانه دشوار بوده است. با این حال سرمایه گذاری گوگل در بخش تکنولوژی پردازش زبان در دهه ی گذشته این امکان را فراهم کرده است که درک گوگل از موضوع مورد جستجوی کاربر بیشتر شود. در حال حاضر آنها بر این باورند که منظور کاربر را جلوتر از متن درخواست، متوجه می شوند.

این دستیار گوگل، به گونه ای مهیا شده است تا عمل جستجو  را انجام دهد و دقیقا همان چیزی را که شما به دنبال آن هستید به ساده ترین حالت ممکن بیابد. این به این معنی است که می توانید گوگل فوتو را باز کنید، “my dog” را جستجو کنید و عکس های آلبوم های خود را که سگ شما در آن حضور دارد مشاهده نمایید.

گوگل هوم

گوگل هوم

اگر یک هاب برای تمام تگنولوژی های موجود می خواهید، پاسخ گوگل به شما گوگل هوم است. این یک دستگاه جدید است که تبدیل به هابی می شود که زندگی شما را ساده تر می کند. گوگل هوم امسال در دسترس خواهد بود و هر فردی در خانه می تواند آن را در اختیار داشته باشد. این دستگاه طراحی زیبایی دارد.

گوگل هوم با پلت فرم های هوشمند موجود در خانه مانند نست کار می کند. موسیقی با جریان Wi-Fi  به صورت بلند و به همراه باس اجرا می شود، همه ی این ها از یک فرم فشرده در دسترس خواهد بود. حتی می توان از طریق سرویس Spotify به موسیقی دسترسی داشت یا می توان موسیقی را از گوشی خود با استفاده از کست به گوگل هوم ارسال کرد. شما همچنین می توانید محتوای ویدئویی را نیز کنترل کنید، کست فضاهای متعدد را به یکباره جمع می کند و اطلاعات لازم برای روز، مانند ترافیک شهر و یا تاخیر پرواز را در اختیار قرار می دهد. بهترین ویژگی آن این است که تمام این سرویس ها را به صورت فرمان های صوتی ارائه می دهد.

الو_ پیام رسان هوشمند

الو

زمانی که صحبت از سرویس های پیام رسانی به میان می آید،  سرویس های زیادی وجود دارد و گوگل نیز تصمیم گرفته است تا در این میان سرویس خود را عرضه کند. الو به معنای “ساده تر” است، در واقع سازنده تر و رسا تر از بسیاری از مسنجر های دیگری که در حال حاضر از آن استفاده می کنیم. این پیام رسان که ویژگی های واقعا شسته و رفته ای دارد در تابستان امسال برای دانلود، در دسترس خواهد بود. الو بر روی سه مورد: شفافیت، دستیار گوگل و امنیت، متمرکز است. این پیام رسان هزاران اموجی و استیکر دارد که می توانید از طریق آن حس متن پیام خود را منتقل کنید.

با WhisperShout می توانید کلمات خود را بزرگتر و یا برای تاکید کوچکتر کنید، همچنین اینک برای شما این امکان را فراهم می کند تا عکس ها را قبل از ارسال، طراحی کنید. پاسخ هوشمند بخشی درون ساختاری در مکالمات چت شما می شود و هر چقدر که بیشتر از الو استفاده کنید این پاسخ های هوشمند، غنی خواهند شد. دستیار گوگل نیز با آن یکپارچه شده است، این به این معنی است که شما می توانید بدون اینکه از این برنامه ی پیام رسان خارج شوید، مکان یک رستوران برای خوردن شام را جستجو کنید. همچنین درست مثل بخش نام مستعار ویندوز در کروم، می توانید به چت با نام مستعار دسترسی داشته باشید، که اگر آنها را حذف کنید، برای همیشه محو خواهند شد. همه پیام های شما رمزگذاری می شوند، امابخش مستعار چت ها، به صورت دو طرفه رمزگذاری خواهند شد و با نوتیفیکیشن های خصوصی همراه هستند.

Duo_ برنامه منحصر به فرد چت ویدئویی

Duo_ برنامه منحصر به فرد چت ویدئویی

همدم ویدئویی الو، Duo است. یک برنامه برای چت ویدیویی دو به دو است که قصد دارد تا چت ویدئویی را در هر زمانی به صورت کاملا منحصر به فرد ارائه دهد. این برنامه به گونه ای ساخته شده است که مکالمه تصویری در آن گزینه های قابل اتکا تری نسبت به نمونه های مشابه آن در گذشته، دارد. تاکید آن بر امنیت نیز یکی از ویژگی های شاخص آن محسوب می شود، Duo در هر دو طرف رمزگذاری شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن به نام Knock-Knock این است که برای شما امکانی فراهم می کند تا قبل از اینکه پاسخ دهید ببینید که چه کسی با شما تماس گرفته است و اکنون مشغول انجام چه کاری است، در واقع تصویر و حرکان او را مشاهده خواهید کرد. گفته شده است که این برنامه از فیس تایم و اسکایپ پیشی می گیرد.

همه چیز در مورد اندروید N

همه چیز در مورد اندروید N

پیش نمایش توسعه دهنده ی اندروید N مدتی است که در دسترس است، اما جزئیات جدیدی در مورد نسل بعدی این پلت فرم وجود دارد. بسیاری از این ویژگی های جدید پنهان است و خیلی از آنها نیز معرفی شده است. هنوز مشخص نیست که نام اندروید N برگفته از چه کلمه ای است، حتی گوگل از طرفداران درخواست کرده است که چند نام پیشنهاد دهند. در مورد اندروید N شنیده ایم که تیم گوگل واقعا بر روی عملکرد آن متمرکز شده و همچنین امنیت آن را بیشتر کرده است. بیش از ۲۵۰ ویژگی جدید در اندروید N، وجود خواهد داشت  که یکی از آنها آینده ی واقعیت مجازی یا Daydream  است.

Daydream ، دید گوگل برای آینده واقعیت مجازی در گوشی های هوشمند است، که با اندروید آغاز می شود و کمی بعد در سال جاری برای دیگر پلت فرم ها، گسترش می یابد. طراحی مرجع برای یک هدست و کنترل آن این امکان را فراهم می کند تا OEM هایی مانند سامسونگ و ال جی به مزایای طراحی گوشی های هوشمند و لوازم جانبی با استفاده از این پلت فرم جدید، روی آورند.

اندروید ور ۲.۰

اندروید ور 2.0

اندروید ور ۲.۰ آینده ی ابزارهای پوشیدنی را در گوگل، با تاکید بر پیام رسان، ساعتی با ظاهر جدید و تناسب اندام، نشان می دهد. هم اکنون دسترسی به پاسخ پیام با دست نوشته با استفاده از یک صفحه کلید جدید و یا استفاده از پاسخ هوشمند گوگل در اختیار است. ظاهر جدید ساعت، نیز با یک طراحی بسیار جدید همراه است. کاربر می تواند ظاهر ساعت را با اطلاعاتی که می خواهد نمایش داده شود، سفارشی کند. در بخش تناسب اندام، برنامه های مختلف تناسب اندام در حال حاضر موجود است. برخی از آنها بگونه ای است که برای دریافت اطلاعات نیازی به گوشی هوشمند خود نخواهید داشت. حتی اگر گوشی خود را در منزل گذاشته باشید، می توانید به موسیقی گوش دهید و یا از برنامه های تناسب اندام خود استفاده کنید.

نرم افزارهای آنی گوگل

نرم افزارهای آنی گوگلیکی از جالب ترین مواردی که در کنفرانس I /O 2016 گوگل معرفی شد، برنامه های آنی اندرویدی بود که سال دیگر عرضه می شود. با این دسترسی شما قادر خواهید بود برنامه ها را بدون روند دانلود و نصب کامل آنها را بر روی گوشی خود، در اختیار داشته باشید. در عوض گوشی شما تنها اطلاعاتی را که از این برنامه مورد نیاز است با استفاده از یک ماژول، دانلود می کند و آنچه شما به آن نیاز دارید سریع تر و به طور موثر تر از همیشه در دسترس خواهد بود. این برنامه ها مانند زمانی که آن را به طور کامل نصب کرده باشید، کار خواهند کرد. هیجان انگیز ترین بخش این بیانیه این است که این قابلیت هیچ لزومی به داشتن اندروید N ندارد، بلکه برای اندروید ۴.۱ نیز موجود است.

.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 205 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:44

در سال 2015 بیش از 600 میلیون گوشی هوشمند اندرویدی عرضه شد

اگر از کاربران پرسیده شود که در سال گذشته چند نوع گوشی هوشمند اندرویدی عرضه شد، بدون شک ابتدا به شمارش گوشی های سری گلکسی سامسونگ، ال جی و دیگر برند های معروف این صنعت خواهند پرداخت. اما اگر آن دسته از کاربرانی که اخبار تکنولوژی را دنبال می کنند سوال کنید احتمالاً نام شرکت های چینی همچون هواوی، لنوو، شیائومی میزو را نیز لحاظ خواهند کرد.

به هر حال فردی درباره صنعت گوشی هوشمند اطلاعاتی دارد و به راحتی می تواند موبایل های مختلفی را نام ببرد اما این سوال که در یک سال چند نوع گوشی هوشمند اندرویدی عرضه شده است سوال بسیار سختی است که جواب آن از عهده هر شخصی بر نخواهد آمد.

در مجموع بر خلاف تصورتان، تعداد گوشی های هوشمند اندرویدی عرضه شده در سال ۲۰۱۵ بیشتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. بنا به گزارش گوگل در سال گذشته بیش از ۶۰۰ نوع گوشی هوشمند اندرویدی وارد بازار شده بود.

این رقم بالا نشان می دهد که بازار رقابت در گوشی های اندرویدی بسیار داغ است و سالانه حدود صدها نوع گوشی اندرویدی اعم از پرچمدار، میان رده و پایین رده وارد بازار می شود. این موضوع می تواند نشان دهد که تنوع گوشی های اندرویدی از لحاظ نوع، رنگ، اندازه و قدرت پردازش بسیار بالا است و هر مدل گوشی ای که مد نظر داشته باشید را می توان در بازر یافت و این در واقع زیبایی پلتفرم اندروید است.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 231 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:12

اپلیکیشن های فوری اندروید (Instant) به زودی شرایطی را فراهم می کند که بدون نیاز به نصب، اپلیکیشن ها را اجرا کنید.

اپلیکیشن های فوری اندروید (Instant) به زودی شرایطی را فراهم می کند که بدون نیاز به نصب، اپلیکیشن ها را اجرا کنید.

گوگل روز گذشته در کنفرانس I/O 2016، به منظور اجرای سریع تر برنامه های کاربردی، اپلیکیشن های فوری اندروید را معرفی کرد. این اپلیکیشن ها بدون نیاز به نصب و اجرای آنها از روی کلود، درست مانند کلیک روی لینک ها در صفحات وب، فورا روی دستگاه اجرا می شوند.

اپلیکیشن ها به ماژول ها تقسیم می شوند، بدین ترتیب به گوگل پلی اجازه داده می شود تنها بخشی که در آن لحظه نیاز داریم را دانلود کند. تنها با چند کلیلک می توانید بخش های دیگر را اینستال کنید؛ و به صورت همزمان، از بخش مورد نیاز خود استفاده کنید. برای مثال، با اپلیکیشن های فوری اندروید می توانید روی یک لینک از محصولات و یا برنامه های فروشگاه آنلاین کلیک کنید و مستقیما به صفحه ی اپلیکیشن های فروشگاه ارجاع داده می شوید.

توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های فعلی را آپدیت کرده و آنها را برای گوگل پلی و استفاده از این ویژگی، ماژولار کنند. علاوه بر این، کاربران می توانند از روش های بیشتری برای یافتن اپلیکیشن مورد نظر بهره ببرند و محدود به استفاده از گوگل پلی نیستند. اپلیکیشن های فوری اندروید با دستگاه های اندرویدی که نسخه ی ۴.۱ آن را اجرا می کنند نیز، سازگار خواهند شد.

گوگل خاطر نشان کرد که اپلیکیشن های فوری به زودی آماده نمی شوند. در حال حاضر، تنها برای بخشی از توسعه دهندگان فعال شده و به مروز زمان، برای توسعه دهندگان دیگر نیز در دسترس خواهد بود. کاربران تا اواخر سال ۲۰۱۶ از اپلیکیشن های فوری اندروید بهره مند می شوند.

.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 211 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:12

صفحه کلید گوگل که ویژگی های جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورد، اکنون با سازگاری با سیستم عامل اندروید N عملکرد بهتری دارد.

صفحه کلید گوگل که ویژگی های جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورد، اکنون با سازگاری با سیستم عامل اندروید N عملکرد بهتری دارد.

چند هفته پیش، صفحه کلید گوگل به روز رسانی شد و در پی این به روز رسانی تعدادی ویژگی واقعا جالب، مانند تغییر اندازه صفحه کلید و مرزهای اختیاری کلید به آن اضافه شده است. علاوه بر این، گوگل چند ژست حرکتی خوب نیز به آن افزوده است، به طور مثال اینکه می توان کلید بک اسپیس را به سمت چپ کشید و کل کلمات را پاک کرد (اگر بیشتر کشیده شود، کلمات بیشتری پاک می شود) و همچنین با کشیدن کلید اسپیس این امکان بوجود می آید که مکان نما را بین حروف حرکت دهید تا به ورودی دقیق تر دست یابید.

با چک کردن صفحه کلید گوگل در اندروید N،  مشخص می شود که یک منوی کاملا جدید اختصاص داده شده برای سفارشی سازی صفحه کلید در اختیار خواهد بود. یک انتخاب تم وجود دارد که شامل ۱۳ رنگ مختلف برای صفحه کلید، همراه با گزینه ای برای تصویر دلخواه به عنوان پس زمینه، می شود.

دیگر ویژگی های جدید اخیر کیبورد گوگل شامل، حذف پیشنهاد‌ات در نوار پیشنهادات صفحه‌کلید با لمس طولانی و درگ کردن، حالت استفاده یک دست، افزودن یک گزینه‌ برای نمایش حاشیه دکمه‌ های کیبورد، دسترسی سریع‌تر به عدد ها و اموجی ها و تغییر ارتفاع کیبورد می شودد.

اگر پیش از این از کیبورد جدید گوگل استفاده می کردید، ولی از آن راضی نبودید، با اندروید N شانس جدیدی به کیبورد گوگل بدهید و قابلیت های بهبود یافته ی آن را بررسی کنید.

 .

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 198 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:12

معرفی اپلیکیشن هوشمند الو در کنفرانس I/O 2016

اپلیکیشن هوشمند الو ، یک برنامه ی کاربردی پیام رسان است که به مرور زمان آموزش می بیند.

گوگل در کنفرانس I/O 2016 به معرفی یک اپلیکیشن هوشمند پیام رسان پرداخت که با نام Allo (الو) شناخته می شود. اپلیکیشن هوشمند الو بر پایه ی شماره تلفن شما فعال می شود و به مرور زمان از تجربه و عملکرد شما استفاده کرده و چیزهای جدید را می آموزد؛ بدین ترتیب هر روز هوشمند تر می شود. علاوه بر این، می توانید صورتک های احساسی بیشتری را به پیام های خود اضافه کنید؛ تعداد آنها با اپلیکیشن های سابق، قابل مقایسه نیست.

جالب تر اینکه، با زمزمه کردن و یا فریاد کشیدن، فونت نوشته های شما در اپلیکیشن هوشمند الو تغییر می کند و متناسب با لحن بیان شما خواهد بود. این عملکرد با فشار دادن دکمه ی “ارسال” (send) و کشیدن آن به قسمت بالا یا پایین صفحه، انجام می شود تا سطح احساس شما را مشخص کند.

با قابلیت اینک (جوهر) می توانید قبل از ارسال عکس، روی آنها نقاشی کرده و یا استیکر و اموجی اضافه کنید. اپلیکیشن هوشمند الو همچنین از سیستم ریپلی هوشمند نیز برخوردار است. در این قابلیت نیز می توانید از اموجی استفاده کنید؛ این ویژگی به ارسال پیام های متنی محدود نشده و در پیام های تصویری نیز قابل استفاده است. برای مثال، اگر عکسی از یک سگ را دریافت کنید، پاسخی که به تصویر داده می شود مربوط به سگ ها خواهد بود.

لازم به ذکر است که گوگل قصد دارد ویژگی “دستیار” خود را نیز در اپلیکیشن هوشمند الو بگنجاند. برای مثال، اگر با یکی از دوستانتان درباره ی غذاهای ایتالیایی حرف می زنید، به شما پیشنهاد می شود لیستی از رستوران های ایتالیایی را به کسانی که با آنها در ارتباط هستید، نشان دهید. اگر شما و دوستانتان، رستوران مورد نظر را انتخاب کنید، دستیار گوگل با استفاده از OpenTable، برایتان میز رزرو می کند. دستیار گوگل بسیار اجتماعی است، صحبت کردن با او مانند صحبت کردن با انسان هاست.

کاربر به راحتی می تواند با نوشتن @google، دستیار گوگل را فراخوان دهد. برای مثال می توانید عبارت @google funny cat pics (عکس های بامزه ی گربه ها) را تایپ کنید، پاسخ دستیار هوشمند در چت ظاهر می شود. دستیار گوگل در چت های گروهی نیز به شما پاسخ می دهد و تنها معطوف به چت خصوصی نیست.

اگر کلافه اید و می خواهید بازی کنید، باز هم دستیار گوگل به کمک شما می آید. یک بازی اموجی تعبیه شده که در آن باید تشخیص دهید هر کدام از اموجی ها، بیانگر چه احساسی هستند. توسعه دهندگان می توانند شرایطی را فراهم کنند که دستیار گوگل نیز بتواند با دیگران بازی کند.

ویژگی های جالب دیگری نیز در اپلیکیشن هوشمند الو قرار دارد. برخی کاربران ترجیح می دهند که توسط سایر افراد دیده نشوند؛ بدین منظور، مود ناشناس در اپلیکیشن هوشمند الو تعبیه شده است. در این حالت، تمام پیام ها کدگذاری شده، پیام ها بدون اعلام زمان بوده و مشخصات ارسال کننده و دریافت کننده مخفی می ماند. به محض اینکه مود ناشناس را فعال کنید، هر کاری که انجام داده اید محو می شود.

اپلیکیشن هوشمند الو ، تابستان امسال برای سیستم عامل های iOS و اندروید در دسترس خواهد بود.

.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 233 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:17

انتشار اطلاعات جدید در مورد گوشی گلکسی C5

سامسونگ گلکسی C نام برند جدید گوشی های هوشمند اندرویدی سامسونگ است که به نظر می رسد در تاریخ ۲۶ می اولین مدل آن معرفی شود. اولین گوشی های این سری جدید گلکسی C5 و گلکسی C7 خواهند بود که هر دو دارای بدنه فلزی هستند و نسخه اندروید پیش نصب آن ها اندروید ۶ مارشمالو خواهد بود. ما تا کنون شاهد انتشار عکس ها و شایعات منتسب به گوشی گلکسی C5 بودیم و حالا به واسطه تاییدیه سازمان نظارتی چینی ها یعنی TENAA این شانس را داریم که اطلاعات دقیق تری از این گوشی داشته باشیم. TENAA لیستی از مشخصات این گوشی را منتشر کرده است که در واقع تاییدی است بر شایعاتی که پیش از این در مورد گلکسی C5 شنیدیم.

این گوشی دارای ابعاد ۱۴۵.۹ در ۷۲ در ۶.۷ میلی متر است و وزن ۱۵۳ گرم را خواهد داشت. گلکسی C5 صفحه نمیش ۵.۲ اینچی دارد و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ را ارائه می دهد که معمولاً گوشی های میان رده چنین رزولوشنی دارند. اما ویژگی قابل توجه وجود ۴ گیگابایت رم در گلکسی C5 است. این در حالی است که گوشی های پرچمدار سال ۲۰۱۶ به این میزان رم مجهز هستند.

قدرت پردازشی گوشی گلکسی C5 توسط چیپ ست اسنپدراگون ۶۱۷ و پردازنده ۸ هسته ای تامین می شود. دوربین اصلی این دستگاه ۱۶ مگاپیکسلی است که در کنار آن فلش ال ای دی دوگانه وجود دار. به منظور برقراری تماس تصویری و گرفتن عکس های سلفی دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلوی گوشی تعبیه شده است. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به پشتیبانی از فناروی ۴G LTE و باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. گلکسی C5 در ورژن های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد که هر دو آنها از کارت حافظه Micro SD پشتیبانی می کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که گوشی گلکسی C5 (و گلکسی C7) در کدام مناطق در دسترس خواهند بود.

.

.

منیع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 216 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:17

گوگل در کنفرانس I/O 2016 اعلام کرد که اپلیکیشن های اندرویدی موجود در گوگل پلی به سیستم عامل کروم اضافه خواهند شد.

گوگل در کنفرانس I/O 2016  اعلام کرد که اپلیکیشن های اندرویدی موجود در گوگل پلی به سیستم عامل کروم اضافه خواهند شد.

گوگل در پایان سخنرانی افتتاحیه ی I/O اعلام کرد که اپلیکیشن های گوگل پلی در کروم بوک ها پشتیبانی می شوند. بخش معرفی “آمدن اپلیکیشن های اندرویدی به سیستم عامل کروم” ۱۹ می (امروز) انجام می شود.

“امروز اعلام کردیم که بهترین اپلیکیشن های موبایلی جهان، اپلیکیشن های اندرویدی و گوگل پلی استور به بهترین مرور گر جهان یعنی کروم اضافه خواهند شد. به این بخش آمده و اپلیکیشن های اندرویدی را در سیستم عامل کروم امتحان کنید. با کمک مهندسان این بخش، تجربه ی نزدیکی از بهبود عملکرد اپلیکیشن های اندرویدی در کروم بوک ها خواهید داشت. همچنین فرصتی به ۵۰ توسعه دهنده ی برتر اپلیکیشن داده می شود تا زودتر از همه، اپلیکیشن های مناسب برای کروم را ارائه دهند.”

گوگل، اغلب لیست جلسات I/O را بلافاصله بعد از سخنرانی اولیه آپدیت کرده تا اطلاعات و ویژگی های جدید مربوط را معرفی کند. بنابراین، قبل از معرفی رسمی موارد جدید، بخشی از اطلاعات مربوط به آن را دریافت کرده ایم.

با تمام این اوصاف، این خبر چندان شگفت انگیز نیست، چرا که در چند ماه گذشته، اخبار آمدن اپلیکیشن های اندروید در کروم بوک منتشر شده بود.

.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 225 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:17

اپلیکیشن چت ویدئویی گوگل از فیس تایم و اسکایپ پیشی می گیرد

اپلیکیشن چت ویدئویی گوگل نظر همگان را به خود جلب کرده است: شما می توانید ویدئویی زنده از کسی که با شما تماس گرفته، حتی قبل از اینکه به این تماس پاسخ دهید، را تماشا کنید. می توانید از آن به عنوان یک روزنه ی (چشمی) دیجیتالی یاد کنید.

این غول تکنولوژی در کنفرانس I/O گوگل که در مونتین ویو برگزار شد، از این اپلیکیشن رونمایی کرد و آن را تحت نام Duo معرفی کرد.

این اپلیکیشن نمونه ی دیگری از علاقه ی این صنعت تکنولوژی به اپلیکیشن های چت است. فیسبوک، یاهو، اپل، مایکروسافت و کمپانی های تازه واردی مانند اسنپ چت، همه و همه اپلیکیشن های چت مخصوص به خودشان را دارند. این اولین تلاش گوگل برای ارائه ی تماس ویدئویی نیست؛ این کمپانی هنوز هم اپلیکیشن هانگوت (Hangouts) خود را به رخ می کشد؛ این اپلیکیشن هم سرویس چت ویدئویی است اما مبتنی بر آدرس های ایمیل افراد است. اپلیکیشن Duo لیست مخاطبین شما را از روی دایرکتوری تلفن و کسانی که این اپلیکیشن را دارند، جمع آوری می کند.

اپلیکیشن های پیام رسانی دیگری مانند فیسبوک مسنجر و اسنپ چت دارای تماس های ویدئویی، پیام متنی و صوتی در یک جا هستند اما گوگل این گزینه ها را از یکدیگر جدا کرده است. همچنین این اپلیکیشن در طول تماس، بسته به اینکه سیگنال وای فای قویتر است یا سیگنال دیتای تلفن همراهتان، به طور خودکار بین آنها سوئیچ می کند. این تکنولوژی شبیه به تکنولوژی استفاده شده در Fi، سرویس اپراتور بی سیم گوگل است.

این اپلیکیشن برای گوشی های اندرویدی و آی او اسی در دسترس است. بنابراین برخلاف فیس تایم اپل (FaceTime) کاربران آیفونی می توانند با کاربران اندرویدی هم چت کنند.

.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 208 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:08

اپلیکیشن Google I/O 2016 ابزاری عالی برای مشاهده کنفرانس گوگل

گوگل به طور معمول یک اپلیکیشن موبایل برای کاربران iOS و اندرویدی که به Google I/O 2016 علاقمندند یا آن را از مکانی دور تماشا می کنند، ارائه می دهد. این اپلیکیشن شامل یک نقشه برای کسانی ست که قصد دارند بر روی سایت باشند و همچنین برخی از فعالیت هایی ست که قرار است در ساعت های بعد به منظور سرگرمی کسانی که در این کنفرانس حضور دارند، انجام شود.

برنامه ای از بحث ها به همراه شرح چکیده ای از موضوع این بحث ها ارائه می شود. شما می توانید یک برنامه ریزی شخصی ایجاد کنید و هنگامی زمان آن فرا رسیده باشد که در بحثی شرکت کنید و یا به صورت زنده آن را تماشا کنید به شما هشدار می دهد.

سخنرانی ها از ساعت ۱ عصر به وقت امریکا شروع می شود و ساندار پیچای مدیر عامل گوگل در این مراسم سخنرانی می کند؛ این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که این رویداد را مشاهده کنید.

دانلود اپلیکیشن Google I/O 2016 رایگان است.

اگر علاقمند به نصب این اپلیکیشن هستید می توایند بر روی این لینک (برای اندروید) و این لینک (برای iOS) کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن Google I/O 2016 رایگان است.

دانلود اپلیکیشن Google I/O 2016 رایگان است.

دانلود اپلیکیشن Google I/O 2016 رایگان است.

دانلود اپلیکیشن Google I/O 2016 رایگان است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 209 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:40

گوگل از طرفداران می خواهد آخرین نسخه اندروید (Android N) را نامگذاری کنند.

گوگل از طرفداران خود می خواهد آخرین نسخه اندروید (Android N) را نامگذاری کنند.

ماه دسامبر سال گذشته ساندار پیچای در سفری به هند، به شوخی گفت که نسخه ی بعدی اندروید در یک تصمیم گیری آنلاین نامگذاری می شود. مدیر عامل گوگل بیان کرد که این جمعیت ۱.۳ میلیاردی می توانند نام یکی از دسرهای هندی را برای جدیدترین بروزرسانی از محبوب ترین سیستم عامل موبایل -که معمولا نام خوراکی های شیرین برای آن در نظر گرفته شده است- انتخاب کنند .

از قرار معلوم پیچای به وعده ی خود عمل کرده است. گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل، طرفداران را به رقابت و مسابقه ای دعوت و بیان کرد که معنی “N” در اندروید N به عهده ی شماست.

شما هم می توانید ایده ی خود را برای این نامگذاری در این قسمت ارائه دهید. گوگل نگفت که چه موقع این نام را انتخاب می کند و با این حال که آن را مسابقه نامید ولی برای آن برنده و یا جایزه ای در نظر نگرفته است.

گوگل از اندروید N در حضور جمعیتی ۷۰۰۰ نفری از توسعه دهندگان در آمفی تئاتر شورلاین در مونتین ویو، کالیفرنیا رخ نمایی کرد. یکی از قابلیت های جدید این سیستم عامل شامل اسپلیت اسکرین است که به شما این امکان را می دهد به طور همزمان بیش از یک اپلیکیشن را اجرا کنید. شما همچنین می توانید به جای اینکه هنگام دریافت یک پیام، کاری که در حال انجام آن هستید را متوقف کنید و به یک برنامه ی پیام رسانی بروید، می توانید مستقیما پیام را از نوتیفیکیشن ها پاسخ دهید.

در نهایت محض یاداوری بیان می کنیم که همه ی نسخه های اندرویدی از نام خوراکی های خوشمزه و شیرین گرفته شده اند به طور مثال، “K” برای  کیت کت (KitKat) در سال ۲۰۱۳، “L” برای لالی پاپ (Lollipop) در سال ۲۰۱۴ و “M” برای مارشمالو (Marshmallow) نسخه ی اندرویدی که در اکتبر عرضه شد، انتخاب شده اند که نام آبنبات بوده اند.

شما هم می توانید در انتخاب نام این اندروید سهیم باشید. برخی برای آن نوتلا (Nutella) و برخی دیگر Nosebleed Nougat را در نظر گرفته اند. نظر شما در این باره چیست؟

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 180 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:40

 در این بخش خلاصه ای از اخبار تکنولوژی روز چهارشنبه را می خوانید؛ با تکرا همراه شوید.

در این بخش خلاصه ای از اخبار تکنولوژی روز چهارشنبه را می خوانید؛ با تکرا همراه شوید.

۱. برنامه ی شتاب دهنده ی اپل در هند ایجاد می شود؛ این برنامه به منظور سرعت بخشیدن و تقویت استارتاپ های منطقه به وجود می آید. این اولین بار است که تیم کوک به این کشور سفر می کند.

۲. کنفرانس سالانه ی توسعه دهندگان گوگلI/O  ۲۰۱۶ امروز برگزار می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره ی این کنفرانس، به این لینک مراجعه کنید.

۳. موتورولا به صورت اتفاقی، آپگرید بهترین گوشی هوشمند اندرویدی سال ۲۰۱۵ را معرفی کرد. این شرکت دو مدل از سری موتو جی را عرضه می کند.

۴. جف بزوس، مدیر عامل آمازون می گوید، قطعا فروشگاه های آجر و ملات بیشتری به وجود خواهند آمد. این شرکت، سال گذشته اولین فروشگاه خود را در سیاتل احداث کرد.

۵. جدید ترین آپدیت iOS اپل، برای آیپد پرو دردسر ساز شد. برخی از کاربران جدید آیپد پرو از ارور های ناشی از iOS 9.3.2 ابراز نارضایتی کردند.

۶. چین درباره ی تهدید آمیز بودن مسائل امنیتی محصولات اپل تحقیق می کند.

۷. یک هکر اوکراینی به دلیل اجرای نقشه ی تجارت داخلی که برای او ۳۰ میلیون دلار به ارمغان آورد، مجرم شناخته شد. این هکر وارد سایت هایی می شد که اخبار منتشر نشده ی خود را ذخیره کرده بودند.

۸. مایکرسافت در مقابل Brexit قد علم کرد. این شرکت در بریتانیا، بیش از ۵۰۰۰ کارمند دارد.

۹. هزاران نفر نگران برنامه ی BBC هستند؛ بی بی سی قصد دارد وبسایت دستور غذایی خود راکنسل کند. این برنامه به دلیل مسائل مالی اجرا می شود.

۱۰. مدیرعامل یکی از استارتاپ ها می گوید، اگر سرمایه گذاران بگویند که می توانند چیزهایی بیشتری غیر از پول را فراهم کنند، حرف بیهوده ای زده اند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 224 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:47

حق امتیاز بخش موبایل نوکیا که در اختیار مایکروسافت بود به قیمت 350 میلیون دلار به فاکسکان فروخته شد.

حق امتیاز بخش موبایل نوکیا که در اختیار مایکروسافت بود به قیمت ۳۵۰ میلیون دلار به فاکسکان فروخته شد.

چند روز پیش، شایعه ای از چین نشان می داد که مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را تحت قرار دادی به فاکسکان خواهد سپرد. امروز، مایکروسافت رسما این توافقنامه را امضا کرد که در آن دیده می شود که فاکسکان بخش موبایل نوکیا را در ازای ۳۵۰ میلیون دلار از مایکروسافت گرفته است.

به عنوان بخشی از این معامله، فاکسکان حق استفاده از نام تجاری نوکیا را برای گوشی های آینده ی خود دریافت کرده است. این شرکت بر ویژگی های نرم افزاری و خدمات گوشی نوکیا، موافقت تامین حیاتی و همچنین هر گونه قرارداد و ضوابط مرتبط کنترل و نظارت خواهد داشت.

فاکسکان اموال تسهیلات ساخت هانوی، ویتنام مایکروسافت را نیز در اختیار گرفته است. مایکروسافت اعلام کرده است که تقریبا ۴۵۰۰ کارمند او این فرصت را دارند که به فاکسکان یا شرکتهای تابعه آن بپیوندند.

همچنین مایکروسافت اعلام کرد که انتظار دارد این معامله در نیمه دوم سال جاری تمام شود، مصوبات قانونی و سایر شرایط بسته شدن قرار داد نیز به سرانجام برسد.

در حالی که مایکروسافت در پی فروش موبایل نوکیا به فاکسکان است، این غول فناوری مستقر در ردموند، طرفداران گوشی های هوشمند ویندوزی خود را نا امید نخواهد کرد و  به توسعه ی ویندوز ۱۰ موبایل ادامه خواهد داد. علاوه بر این، این شرکت می گوید که پشتیبانی از ویندوز ۱۰ تلفن همراه مانند لومیا ۶۵۰، ۹۵۰ و ۹۵۰XL و همچنین گوشی تولید کنندگان شخص ثالث مانند ایسر، اچ پی، آلکاتل، وایو، یا ترینیتی را ادامه می دهد.

این شایعه اشاره می کند که کارکنان باقی مانده در مایکروسافت اغلب روی توسعه گوشی سرفیس شایعه شده ی مایکروسافت تمرکز خواهند کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 250 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:47

 نمایشگر آینه ای سامسونگ برای اولین بر در یک آرایشگاه به صورت تجاری نصب شد.

نمایشگر آینه ای سامسونگ برای اولین بر در یک آرایشگاه به صورت تجاری نصب شد.

مدتی است که می دانیم سامسونگ به صورت خستگی ناپذیر بر روی تولید نمایشگر آینه ای خود کار کرده است. امروز نشانه ای از اولین نصب آن را در محیط های خرده فروشی می بینیم. فروشگاه خوش شانس سالن مو LEEKAJA HAIRBIS در سئول کره جنوبی، یک مدل ۵۵ اینچی از این نمایشگر آینه ای سامسونگ را در اختیار دارد.

کارکنان این سالن مو، به وسله ی نمایشگر آینه ای سامسونگ، یک تجربه آرایشگری سفارشی منحصر به فرد را به مشتریان خود ارائه می دهند. مشتریان فهرست مدل مو و رنگ های مختلف را علاوه بر مشاهده اطلاعات در مورد آخرین روند مد، به طور مستقیم از نمایشگر آینه ای ساموسنگ خواهند دید. در واقع می توان گفت، نمایشگر آینه ای سامسونگ ، مشتریان را قادر به تجربه ی یک محیط تعاملی می کند.

غول تکنولوژی کره انتظار دارد که نمایشگر آینه ای سامسونگ در تعداد انگشت شماری از بازارهای مختلف، از جمله مد، مبلمان، طراحی داخلی و خرده فروشی معرفی شود. در طول سال جدید بعدی، سراسر خرده فروشان جهان به صورت مستقل از امکانات نمایشگر آینه ای ساموسنگ بهره خواهند برد.

سامسونگ الکترونیک به عنوان یک رهبر جهانی در خلق راه حل های نوآورانه در صنعت نمایشگر مخسوب می شود. ایجاد این آینه ی تعاملی نیز یکی از دستاورد های کاربر پسند آن خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 235 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:47

استفاده از تراشه مودم اینتل در آیفون ۷

اگر شما بر این باورید که یک شایعه در صورتی به حقیقت می پیوندد که چندین بار تکرار شود، باید بگوییم که این چهارمین بار است که این شایعه به گوش می رسد که اپل برای آیفون ۷ از تراشه مودم اینتل استفاده خواهد کرد، بنابراین احتمال به وقوع پیوستن آن هم زیاد است. گزارش امروز می گوید که اینتل مسئول تامین ۵۰ درصد از این تراشه هاست و ۵۰ درصد باقی مانده این تراشه ها احتمالا توسط تامین کننده ی فعلی تراشه های مودم اپل، کوالکام، تهیه می شود. از ماه گذشته که مدیر عامل شرکت کوالکام، Steve Mollenkopf، اعلام کرد که این کمپانی یکی از مشتریان خود را از دست داده، شایعه شد که این کمپانی مذکور، اپل است.

حال با توجه به شایعات گفته می شود که اینتل تراشه های مودم را بسته بندی می کند ولی ساخت آن به عهده ی  TSMC و King Yuan Electronics است. گزارشی که از استفاده ی تراشه های مودم اینتل در آیفون ۷ خبر می دهند، به اکتبر سال گذشته برمی گردند؛ زمانی که صحبت ها راجع به این موضوع بود که تراشه ی ۹X45 LTE کوالکام موجود در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس با مودم ۷۳۶۰ LTE اینتل جایگزین می شوند.

سال گذشته، اپل تیمی از مهندسین را به مونیخ، جایی که مودم ۷۳۶۰ LTE اینتل ساخته شده بود، فرستاد تا این تراشه را برای تکرار در نسل های بعدی آیفون بهینه سازی کنند.

تراشه ی مودم Intel 7360 LTE سرعت داده ی Cat.10 را پشتیبانی می کند که به این معنی ست که دیتا با سرعت ۴۵۰مگابیت در ثانیه دانلود و با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه آپلود می شوند.

انتظار می رود که آیفون ۷ در سپتامبر آینده رونمایی شود. طبق آخرین شنیده ها، برای آغاز تولید انبوه این گوشی با تولید کنندگان پگاترون (Pegatron) و فاکسکان (Foxconn) قرارداد بسته شده است.  بنا به گزارش ها ۱۰۰ درصد تراشه اپل ای ۱۰ (Apple A10) که در آیفون ۷ به کار گرفته می شود توسط TSMC تولید خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 209 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:26